اصول صحیح نشستن ‬ و نحوه صحیح نشستن پشت میز

اصول صحیح نشستن

اصول صحیح نشستن

‫در طول تاریخ انسان‌ها بیشتر وقتشون ‫رو در حال حرکت بودن، اما اکنون همواره نشسته هستیم ‫که لزوماً چیز خوبی نیست. ‫امروزه، کارمندان ادارات،ساعت‌ها خمیده و قوز کرده روی صندلی می‌نشینن و ‫حرکت خاص دیگری ندارن؛ حتی بعد از اتمام کار! ‫زندگی روزمره‌ مون رو روی کاناپه ادامه ‫می‌دیم تازه اگه بتونیم ادامه بدیم! ‫اینطوری علیرغم مشکلات قلبی و عروقی، به افزایش وزن و مشکلات ستون فقرات ‫ناشی از وضعیت بدنی نامناسب هم، دچار خواهیم شد. ‫ثابت شده، افرادی که شغل نشسته دارن، دو برابر ‫بیشتر از افرادی که شغل ایستاده دارن، ‫به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا میشن.

‫در واقع، مطالعات اخیر پزشکی نشون داده ‫افرادی که بیشتر روز رو نشستن، 54 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ‫ناشی از حمله قلبی هستن، حتی درصورتیکه زمان زیادی رو به تناسب ‫اندام و ورزش اختصاص بدین.

‫اگر زمانی که، در حالت نشسته می‌گذرونین، ‫بسیار بیشتر از مدت مجاز باشه، ‫مشکل حل نمیشه حتی یه ساعت ورزش روزانه هم ‫نمی تونه 11 ساعت نشستن رو جبران کنه.

برای نشستن درست ‫پس باید چکار کرد؟

‫توجه به وضعیت بدنتون، کلید حقیقی یه زندگی کارمندی سالم تره اما مراقب ‫باشین همه راه حلهای نشستن به یه اندازه مفید نیستن.

‫فشار آوردن به ستون فقرات به حالت عمودی، ‫عصاقورت داده، روی یه صندلی قدیمی، فشار بیشتری به مهره هاتون وارد میکنه، ‫قبل از اینکه وضعیتتون رو تنظیم کنین،

 

بیشتر بخوانید:  اصول نشستن فعال

 

اصول اولیه در مورد ‫نحوه صحیح نشستن

دونستن اصول اولیه در مورد ‫وضعیت نشستنِ خوب مهمه. ‫اولا اینکه نوع صندلی مهمه، اگر نشستن غیرفعال و تکیه دادن ‫رو انتخاب کنین مطمئن بشین که پاهاتون در حالت استراحتن و روی هم نباشن ‫چون گردش خون رو محدود میکنه. و خیلی به جلو یا عقب خم نشین چون اعصاب رو ‫منقبض کرده و جریان خون رو محدود میکنه، تکان خوردن به جلو و عقب روی صندلی هم خوبه! ‫طبق تحقیقات اخیر این عمل جزئی، باعث تقویت قدرت ‫تعادل بدن و افزایش توانایی تمرکز میشه! ‫حالا نوع نشستن فعال رو در نظر بگیرین جوری ‫که بدنتون فعال باشه و ساکن نباشه. ‫میدونین فقط 2 ساعت نشستنِ فعال ‫در روز ، برای سلامتی بدن، ‫بهبود گردش خون و سوزاندن کالری مفیده،

‫برای اینکه وضعیت بهتری در دفتر کار داشته باشین ‫باید حداقل هر 30 دقیقه یه بار بلند بشین.‫برای تحرک، نیازی به انجام تمرینات بدنسازی نیست ‫بلند شین و چند حرکت ساده انجام بدین ساق ‫پا رو بالا بیارین و شونه‌ها رو بالا ‫بندازین تا مفاصلتون شل بشن.

‫تنش از بین بره و عضلاتتون کِش بیان از هر فرصتی ‫برای حرکت دادن بدنتون استفاده کنین یه روز آنچه ما به عنوان کار میشناسیم ‫کاملاً متفاوت خواهد بود.

‫و احتمالا محل کار مکانی بسیار ارگونومیک‌تر و ‫فعال‌تر برای بدنتون خواهد بود اما تا اون موقع با توجه بیشتر به بدنتون در طول روز، سلامتی خودتون رو ارتقا داده و سطح ‫انرژی خودتون رو افزایش بدین.

‫میتونید ویدئوهای جذاب دیگه رو در ‫سایت ortino.ir مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید فروشگاه