بهترین کمربند طبی برای دیسک کمر

بهترین کمربند طبی برای دیسک کمر

بهترین کمربند طبی برای دیسک کمر

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد به‌خصوص در سنین بالا با آن درگیر هستند، دیسک کمر می‌باشد. باید بدانید که در صورت اقدام نکردن برای درمان دیسک کمر، ممکن است این مشکل شدت بسیار بیشتری پیدا کند. راه‌های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد و بسته به تشخیص پزشک، باید بر طبق یکی از این روش‌ها درمان خود را پیش ببرید. یکی از بهترین درمان‌های دیسک کمر، استفاده از کمربند طبی است؛ این کمربند با طراحی ویژه و تخصصی خود، سبب می‌شود تا فشار کمتری به دیسک‌ها وارد شده و روند بهبود آن‌ها تسریع شود.

با توجه به این که کمربندهای طبی نقشی اساسی در درمان دیسک کمر دارند، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب از اورتینو به معرفی و بررسی آن‌ها بپردازیم. اگر شما نیز قصد استفاده از کمربند طبی را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شتر بخوانید: خرید و قیمت کمربند طبی

 انواع مختلف کمربند طبی

انواع مختلف کمربند طبی

کمربندهای طبی نیز مانند هر محصول دیگری انواع مختلفی دارند‌. به طور کلی می‌توان انواع کمربند طبی این کمربندها را به سه دسته‌ی انعطاف‌پذیر(نرم)، نیمه سخت و سخت تقسیم‌بندی کرد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کمربندهای طبی انعطاف‌پذیر

کمربندهای طبی نرم معمولا با استفاده از موادی ساخته می‌شوند که در کنار داشتن خاصیت انعطاف‌پذیری، ضد حساسیت بوده و برای پوست بدن مشکلی ایجاد نکنند. این نوع کمربند طبی، در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و با توجه به نوع مشکلی که دارید، پزشک بهترین گزینه را برای شما تجویز خواهد کرد.

کمربند طبی نرم زمانی برای درمان دیسک کمر مورد استفاده قرار می‌گیرد که شدت آسیب زیاد نباشد؛ چرا که به دلیل نرم بودن مواد ساختاری آن، قادر نیست تا ستون فقرات را به میزان زیادی حمایت کند.

کمربندهای طبی نیمه سخت

از دیگر انواع کمربند طبی، می‌توان به کمربند‌های طبی نیمه سخت اشاره کرد. این مدل‌ کمربندها از موادی با میزان سختی بیشتر تشکیل شده‌اند و ممکن است در عقب یا جلوی آن‌ها یکسری پانل‌ها محکم یا میله‌های فلزی نیز استفاده شده باشد.

کمربندهای طبی نیمه سخت، محدودیت بیشتری را برای حرکت کمر ایجاد می‌کنند و حمایت‌های بیشتری از ستون فقرات انجام می‌دهند. برای درمان دیسک کمر، در مواقعی که آسیب شدت بیشتری داشته باشد، از کمربند طبی نیمه سخت استفاده می‌شود.

کمربندهای طبی سخت

ساختار کلی این نوع کمربندها نیز، مانند کمربندهای نیمه سخت بوده با این تفاوت که از صلابت بیشتری برخوردار هستند. در مواردی که نیاز باشد کمترین فشار توسط ستون فقرات و عضلات کمر تحمل شوند، از این کمربندها استفاده می‌شود.

سایزبندی کمربندهای طبی

سایزبندی کمربندهای طبی

کمربندهای طبی در سایزهای متفاوتی ساخته می‌شوند و شما با توجه به سایز خود، می‌توانید کمربند مورد نظر را تهیه کنید. گاهی اوقات ممکن است سایز و فرم بدنی مراجعه کننده به‌گونه‌ای باشد که هیچکدام از سایزهای موجود برای او مناسب نباشند. در این این صورت وی می‌تواند با مراجعه به یکی از سازندگان تجهیزات پزشکی، کمربند طبی مخصوص به خود را سفارش دهد.

آیا امکان استفاده از کمربند طبی بدون تجویز پزشک وجود دارد؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد می‌پرسند، این است که آیا می‌توانند از کمربند طبی بدون تجویز پزشک استفاده کنند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که باتوجه به گسترده بودن انواع کمربند طبی، بهتر است تا حتما قبل از تهیه آن با پزشک مشورت کرده و سپس نسبت به این کار اقدام کنید.

در مواردی مانند درمان دیسک کمر، سطح حمایت کمربند از ستون فقرات، میزان آزادی عمل ستون فقرات، میزان فشار وارده به کمر و… از اهمیت بالایی برخوردار هستند و در صورتی که از کمربند اشتباهی استفاده کنید ممکن است آسیب‌های مضاعفی را به کمر خود وارد سازید.

بیشتر بخوانید: کمربند طبی TLSO اورتینو

عدم استفاده از کمربندهای طبی به مدت طولانی

یکی از نکاتی که در درمان دیسک کمر به وسیله کمربند طبی باید مدنظر داشته باشید، عدم استفاده از آن به مدتی طولانی است. وظیفه‌ی اصلی این کمربندها حمایت کردن و کنترل فرم صحیح بدن است. در صورتی که به مدتی طولانی از این کمربندها به‌خصوص مدل‌های سخت استفاده کنید، قدرت عضلات کمر شما کاهش یافته و انجام کارهای روزانه بدون استفاده از این کمربندها، ممکن نخواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم تا از کمربند طبی فقط در طول مدت درمان استفاده کرده و پس از آن حتی با وجود داشتن ضعف، سعی کنید تا بدون کمربند به فعالیت‌های خود ادامه دهید.

رعایت بهداشت در استفاده از کمربندهای طبی

از دیگر مواردی که در طول درمان دیسک کمر به وسیله این کمربندها باید در نظر داشته باشید، رعایت نکات بهداشتی است. در درجه اول پیشنهاد می‌کنیم تا ابتدا یک لباس نخی و نازک بپوشید و سپس کمربند را بر روی آن بپوشید؛ این امر باعث می‌شود تا امکان بروز آلودگی‌های روی سطح کمربند به بدن شما کاهش یابد.

در درجه دوم در نظر داشته باشید که  همیشه سطح کمربند را تمیز نگه دارید. بعضی از کمربندها این قابلیت را دارند تا در ماشین لباس‌شویی قرار گرفته و شسته شوند اما برخی دیگر مانند کمربندهای دارای پالت باید بدون استفاده از ماشین لباس‌شویی و به‌صورت دستی شسته شوند.

علاوه بر این سعی کنید تا در مدتی که از کمربند طبی استفاده می‌کنید پوست تن خود را نیز تمیز نگه دارید؛ چرا که ممکن است استفاده از کمربند باعث تعریق شما شده و در صورتی که پوست تنتان تمیز نباشد، احتمال بروز بیماری‌های مختلفی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: 14 دلیل کمردرد

شیوه درست بستن کمربند طبی

بستن کمربندهای طبی نکته به‌خصوصی نداشته و تنها چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که شدت سفت بسته شدن کمربند باید میزان معقولی باشد؛ بدین معنا که نه آنقدر شل بسته شود که وظایف خود از جمله محدود کردن حرکت را انجام ندهد و نه آنقدر سفت بسته شود که به جای برداشتن فشار از روی ستون فقرات، به آن فشار وارد کند.

کمربند طبی را از سازندگان معتبر تهیه کنید!

یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با کمربندهای طبی باید مدنظر داشته باشید، تهیه‌ی آن‌ها از سازندگان معتبر است. استفاده از کمربندهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد، علاوه بر این که روند درمان دیسک کمر را تسریع نخواهد کرد، بلکه ممکن است آسیب‌های بیشتری را نیز به کمر شما وارد کند.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا مهم‌ترین نکات پیرامون استفاده از کمربند طبی در درمان دیسک کمر را مورد بررسی قرار داده و شما را با این مبحث بیشتر آشنا کنیم. امیدواریم مطالب گفته شده مفید واقع شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

سبد خرید فروشگاه

محصولات اورتینو را فقط از سایت رسمی اورتینو خریداری فرمایید

.

X